סקר מנדטים: 58 לגוש נתניהו; 'אגודה' לא עוברת בריצה נפרדת

אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on סקר מנדטים: 58 לגוש נתניהו; 'אגודה' לא עוברת בריצה נפרדת

במקרה של פיצול ביהדות התורה זוכה דגל לחמישה מנדטים, אך אגודה לא עוברת את אחוז החסימה לבדה והגוש יורד ל-57; גם שקד ממשיכה להביט על אחוז החסימה מלמטה; ודרעי מבהיר: "שקד לא פסולה, לליברמן אין מחילה; גנץ לא יהיה ראש ממשלה"

הכנסת צילום: Gidi Avinary/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חודשיים לבחירות ו-13 יום להגשת הרשימות: סקר מנדטים חדש שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' ומתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון 'מעריב', מעלה כי גוש נתניהו זוכה ל-58 מנדטים בלבד. עוד לפי הסקר, במקרה של פיצול ביהדות התורה אגודת ישראל לא עוברת את אחוז החסימה לבדה.

לפי הסקר, הליכוד זוכה ל-31 מנדטים, יש עתיד ל-24, המחנה הממלכתי ל-13, הציונות הדתית 13, ש"ס 8, יהדות התורה המאוחדת 6, הרשימה המשותפת 6, העבודה 5, מרצ 5, ישראל ביתנו 5 ורע"מ 4. כאמור, מדובר ב-58 מנדטים לגוש נתניהו ו-56 לגוש הנגדי.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה: "הרוח הציונית" בראשותה של שקד עם 1.9%, "צעירים בוערים" 0.6%, הבית היהודי 0%.

במקרה של פיצול ביהדות התורה, דגל התורה זוכה לפי הסקר ב-5 מנדטים ואגודת ישראל מקבלת 2.5% בלבד מהקולות ולא עוברת את אחוז החסימה. במקרה כזה גוש נתניהו יורד ל-57 מנדטים בלבד.

התפרקות 'יהדות התורה': אנשי המספרים בוויכוח לוהט

בכיר בדגל התורה אמר הבוקר לשלום ירושלמי ב'זמן ישראל' כי "אף אחד לא מחפש פילוג, אבל כנראה שאין אופציה אחרת ברגע זה. התוצאה יכולה להיות הרת אסון".

למה ש"ס לא תצרף את אגו"י לבלוק טכני? יהודה אבידן מסביר

בתוך כך, יו"ר ש"ס, אריה דרעי חושף בריאיון ל'ישראל היום' כי הוא חושב שהוא מתאים לתפקיד שר האוצר ומבהיר כי אין מניעה משפטית לחזרתו לכנסת. "אני חוזר לכנסת, אין שום מניעה שאהיה שוב שר". ביחס לשיתופי פעולה שונים בכנסת אמר: "שקד לא פסולה, לליברמן אין מחילה; גנץ לא יהיה ראש ממשלה". ועל התפקיד הבא: "אני חושב שמבחינת הכישורים שלי אני יכול להיות שר האוצר, יש לי ניסיון".

דרעי נשאל בריאיון כיצד לדעתו יצא נקי מוועדת מירון והשיב: "הייתי שם חמש־שש שעות, שיתפתי פעולה עם הוועדה, עניתי על כל השאלות שלהם. הם הבינו שעשיתי כל מה שאני יכול במסגרת התפקיד שלי ושהמעורבות שלי היתה בעיקר בעניין מגבלות הקורונה. הוועדה קיבלה את העמדה שלי ולא שלחה מכתב".

לשאלה למה עם תשעה מנדטים הוא חושש לבקש את תיק האוצר, השיב דרעי: "אני לא מתעסק בסוגיית התיקים עד אחרי הבחירות. יש לי אחריות. אני לא רוצה להתחייב לדבר שלא אקיים. נראה מה יהיה אחרי הבחירות".

יו"ר ש"ס בראיון עמוס כותרות: 'ש"ס פונה לשכבות הכי חלשות'

עם זאת הוא הוסיף: "לפני שנתיים נתניהו הציע לי להיות ראש ממשלה כדי למצוא פתרון לפלונטר הפוליטי. זה הזוי. אין מצב בעולם שראש ממשלה יכול להיות עם תשעה או עשרה מנדטים. אני חושב שמבחינת הכישורים שלי אני יכול להיות. יש לי ניסיון אבל אני לא הולך להגיד מה אני הולך לדרוש".

דרעי התייחס לכך שבסופו של דבר הכל יוכרע על שני מנדטים של הימין הרך, שקשה להם להצביע לליכוד או לסמוטריץ': "שני המנדטים האלה צריכים לדעת דבר אחד ברור – אין שלוש אופציות, יש רק שתיים: נתניהו או לפיד. אין אופציה של גנץ. אני מכבד אותו אבל הוא לא יהיה ראש הממשלה הבא. זו אשליה שיוצרים גנץ, סער ואלקין".

על האם איילת שקד פסולה ענה: "ההערכה שלי היא שאיילת שקד לא תעבור את אחוז החסימה. היא סתם תשרוף קולות. אין מי שיצביע לה, אדם ימני כבר ראה שהיא הלכה עם השמאל והערבים. היא עדיין יושבת בממשלה עם רע"מ. מי שבשמאל גם לא יצביע לה. אולי יצביע לגנץ וסער. אני מעריך שהיא לא תעבור. יפה תעשה אם תפרוש, אבל זו החלטה שלה. אם היא תעבור היא לא פסולה בעיניי, אני לא פוסל אף אחד. רק ליברמן לא יכול להיות שותף איתנו. גם אם יחזור בתשובה מוחלטת – שיעשה תשובה בנוקדים איפה שהוא גר. שיישב כמה שנים ורק אחר כך שיבוא אלינו".

דרעי השיב בחיוב בראיון שהוא חוזר לכנסת ולגבי הטענה שהוא לא יוכל להיות שר אחרי עסקת הטיעון שחתם, השיב:
"לפי כל ההתייעצויות המשפטיות שאני מכיר אין שום מניעה שאהיה שר. עסקת הטיעון שעשינו בבית משפט זה בעבירות מיסוי שהשופט קבע שלא היו בהן טובות הנאה. אין בית משפט בעולם שיכול לייחס לעבירות האלה קלון ולכן אין לי שום מניעה להיות שר".

בינתיים, יו"ר רע"מ, מנסור עבאס ממשיך לדבוק בטענתו כי בליכוד ניהלו עימו מגעים להרכבת ממשלה, על אף הכחשותיהם הנמרצות. בריאיון לעיתון 'ידיעות אחרונות', אמר עבאס כי "המו"מ עם הליכוד נמשך מאז הבחירות ועד להקמת הממשלה. היה אולי שבוע אחד של מו"מ לבחירה ישירה, אבל לפניו הוצע לי הסכם קואליציוני וגם אחריו".

הוא הוסיף: "אני מרחם על נתניהו. פעם אחת הוא אבו־יאיר, פעם אחרת הוא נגדנו. זו לא התנהגות של אדם נורמלי. בינתיים הוא מסית ופוסל אותנו, אז כרגע זו עובדה קיימת. הלאה? לא יודעים איך הדברים יתפתחו. אולי הוא יחזור להיות אבו־יאיר".



0 תגובות